| Fogyjunk tortával! |
|
|
|
| 2012. February 10. Friday 07:29 | ||||||
|
Ha valaki rászánja magát a diétára, valószínűleg az első, amit száműz az étrendjéből, az édesség. Egy meglepő új kutatás szerint azonban nem feltétlenül kell lemondanunk a csokiról vagy a sütikről még a fogyókúra alatt sem, csak az a lényeg, hogy a reggeli részeként fogyasszunk belőlük, és persze csak mértékkel.
A tudósok nem győzik hangsúlyozni, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, hiszen az indítja be a szervezet anyagcseréjét, és segíti az agyműködést is. Persze emellett azt is megakadályozza, hogy délben kiéhezetten rávessük magunkat egy hatalmas ebédre. A kutatók számtalan további érvet is fel tudnak sorakoztatni a reggeli mellett, mégis talán az egyik legmeglepőbb a Tel Avivi Egyetem Általános Orvostudományi Karának nemrég közzétett kijelentése, miszerint az ideális reggelibe még egy szelet torta vagy csoki is belefér. Sőt eredményeik szerint így még fogyhatunk is. Az egyetem kutatói, Daniela Jakubowicz professzor, Dr. Julio Wainstein és Dr. Mona Boaz ezt azzal magyarázzák, hogy ha egy kiadós, 600 kalóriás reggeli részeként édességet is fogyasztunk, azt a nap folyamán ledolgozzuk és később sem fogunk annyira egy csoki vagy süti után sóvárogni. A 32 hetes kutatásba a tudósok 193 elhízott nőt vontak be, akiket két csoportra osztottak. Az első csoportnak egy 1600 kalóriás, azonban alacsony szénhidráttartalmú, míg a másiknak 1400 kalóriás, magasabb szénhidrát- és fehérje tartamú étrendet írtak elő. Az első csoportnak emellett csak egy 300 kalóriás reggelit engedélyeztek, míg a másiknak 600 kalóriásat, amiben engedélyeztek valamilyen csokit vagy sütit. Az eredmények szerint bár mindkét csoport résztvevői sokat fogytak, a diéta végeztével a második csoport - az elsőhöz képest - nemcsak hogy jobban megtartotta a súlyát, hanem tovább is fogyott.Az alacsony szénhidráttartalmú diétát kipróbáló csoport tagjai továbbá arról is beszámoltak, hogy nem érezték igazán kielégítőnek az étkezéséket, és egész nap valamilyen édesség után sóvárogtak. A szakértők szerint ezért a szigorú diéták, bár sikeresek, de hosszútávon eredménytelenek és csak az úgynevezett jojóeffektushoz vezetnek. Kedvencekhez (33) | Idézés a honlapján
Hozzászólás
Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6 |
||||||
| < Előző | Következő > |
|---|















